Forum GMINA WYMIARKI FORUM Strona Główna
Home FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GMINA WYMIARKI FORUM Strona Główna -> Gmina Wymiarki -> Kto z samorzadu Wymiarek bedzie na szkoleniu Marka Borów Dln
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 9:24, 11 Cze 2009    Temat postu: Kto z samorzadu Wymiarek bedzie na szkoleniu Marka Borów Dln

PROGRAM SZKOLENIA DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
„BUDOWA ORAZ PROMOCJA MARKI REGIONU”
„ZAMEK KLICZKÓW”, KLICZKÓW K/OSIECZNICY


25 czerwca 2009 (czwartek)

9.00 – 10.30
Wprowadzenie do marketingu lokalnego: gminy, powiatu, subregionu

- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Dlaczego promujemy gminę, powiat, subregion i co chcemy osiągnąć?
• Promujemy – ale co? Tajemnica sukcesu promocyjnego
• Marketing lokalny, czyli dlaczego sama promocja nie wystarczy
• Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z marketingiem lokalnym:
marketing terytorialny, marka, produkt turystyczny, markowy produkt turystyczny, promocja, wizerunek
• Promocja a marka lokalna, czyli co wzmacnia sukces promocyjny

10.30 – 10.45
Przerwa kawowa

10.45 – 12.15
Budowanie marki lokalnej

- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Marka jako klucz do sukcesu marketingu lokalnego
• Co to jest marka? Rozumienie marki w oparciu o wybrane przykłady
• Po co nam marka? - korzyści dla Urzędu oraz społeczności lokalnej
• Marka obszaru lokalnego a markowy produkt lokalny – jak produkt wpływa na markę obszaru
lokalnego i odwrotnie?
• Marka lokalnej administracji a marka obszaru lokalnego – czy Urząd Gminy potrzebuje marki?

12.15 – 12.30
Przerwa kawowa

12.30 – 14.00
Strategia marki lokalnej i jej wizualizacja – część I

- omówienie na praktycznych przykładach: studium przypadku Sopotu, Szklarskiej Poręby
i Ustki (2 bloki)
• Co to jest strategia i jak budować strategię marki?
• Audyt i analiza dla marki lokalnej, czyli o kogo i z kim konkurujemy?
• Segmentacja i pozycjonowanie
• Tożsamość i osobowość marki lokalnej

14.00 – 14.45
Obiad

14.45 – 16.10
Strategia marki lokalnej i jej wizualizacja – część II.

• Tożsamość a wizerunek – czy to jest to samo?
• Budowanie marki fizycznej: logo, slogan, system
• Czy samo logo zbuduje markę? Do czego służy System Identyfikacji Wizualnej i jak go
zbudować
• Spójność i konsekwencja wizualizacji ze strategią marki
26 czerwca 2009 (piątek)

9.00 – 10.30
Komunikacja, czyli promocja marki lokalnej

- przykłady i burza mózgów (odniesienie się i omówienie przykładów znanych przez Uczestników)
• Planowanie komunikacji marketingowej – promocja marki lokalnej
• Jak planować spójną i długofalową promocję marki lokalnej? Kiedy zacząć promować
markę lokalną i produkt lokalny?
• Promocja marki lokalnej a promocja produktów turystycznych (w tym markowych produktów turystycznych)
• Właściwy dobór narzędzi promocyjnych
• Mierzenie skuteczności promocji marki lokalnej
• Jak tworzy się wizerunek marki lokalnej?

10.30 – 10.45
Przerwa kawowa

10.45 – 12.15
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część I

• Dyskusja – burza mózgów - odniesienie omawianych przykładów do Borów Dolnośląskich
i gmin skupionych w LGD
• Dyskusja – burza mózgów – markowy produkt turystyczny Borów Dolnośląskich a marka
Borów Dolnośląskich jako obszaru
• Dyskusja – burza mózgów – planowanie rozwoju marki w kontekście powstałych
dokumentów strategicznych dla Subregionu Bory Dolnośląskie i próba spojrzenia na zaplanowane w tych dokumentach działania z perspektywy omówionej metodologii budowania marki lokalnej

12.15 – 12.30
Przerwa kawowa

12.30 – 14.00
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część II

• Studium przypadku – badania osobowości i wizerunku marki lokalnej na przykładzie
Sopotu i Szklarskiej Poręby
• Ćwiczenia praktyczne w grupach – tożsamość i wizerunek Borów Dolnośląskich (problemy
wyzwania), próba zdefiniowania osobowości Borów Dolnośląskich jako wstęp do budowania marki

14.00 – 14.45
Obiad

14.45 – 16.15
Dlaczego marka Borów Dolnośląskich? – część III

• Studium przypadku i burza mózgów - jak społeczność lokalna może zaangażować się w
budowanie marki Borów Dolnośląskich? Funkcja i rola Zespołu Osób Kluczowych na przykładzie projektu „Marka Szklarskiej Poręby”
• Dyskusja – aby społeczność lokalną zaangażować w budowanie marki Borów
Dolnośląskich, musi ona najpierw zrozumieć, jakie korzyści da im marka – rola szkoleń dla przedsiębiorców turystycznych i mieszkańców Subregionu Borów Dolnośląskich
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GMINA WYMIARKI FORUM Strona Główna -> Gmina Wymiarki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

"Blades of Grass" Template by Will Mullis Developer News
Regulamin